Zdravljenje z udarnimi globinskimi valovi

ESW (extracorporeal shock wave therapy)

Nudimo vam zdravljenje z udarnimi globinskimi valovi (UGV) – extracorporeal shock wave therapy (ESW), ki je učinkovitejša naravna metoda obravnave nekaterih bolečinskih stanj. Zdravljenje z UGV lahko v nekaterih primerih (rama) nadomesti celo operativno terapijo oziroma artroskopijo.

Princip delovanja najsodobnejšega aparata za zdravljenje z udarnimi globinskimi valovi (ESWL) je enak kot pri aparatu za drobljenje (razbijanje) ledvičnih kamnov.

Pred aplikacijo UGV s termičnim šokom (kontroliranim hlajenjem kože) dosežemo zmanjšanje bolečine (lokalna anestezija).

Nova tehnologija udarnih globinskih valov v kombinaciji s hlajenjem in posledično lokalno anestezijo pomeni, da lahko pričakujemo maksimalno učinkovitost terapije. Ortoped lahko izbira med petimi različnimi sondami, močjo do petih barov in frekvenco do 35 Hz.

Učinkovitost je pogojena lahko samo s postavitvijo pravilne ortopedsko anatomske diagnoze (anamneza – natančen pogovor, ortopedski pregled s specialnimi testi in po potrebi dodatna diagnostika). Zlasti je potrebno pred zdravljenjem izključiti druge bolezni, ki lahko oponašajo diagnozo, ki narekuje uporabo udarnih globinskih valov (preberite še odgovore bralkam in bralcem revije ONA).

Ali imate katerega od naslednjih simptomov?

• Omejena gibljivost rame z bolečinami
  • Kronična bolečina v komolcu in boku
  • Boleče koleno zaradi vnetja tetivnih narastišč
  • Kronična bolečina v Ahilovi tetivi
  • Boleča peta (trn)
  • Kronične bolečine v vratu, rami in hrbtu (mišični vozli)
  • Bolečine zaradi vnetih sluznikov (burzitis)
  • Vse oblike vnetja tetivnih pripenjališč

Udarni globinski valovi so opravili svoje

Znanstvene raziskave so dokazale, da je zdravljenje z udarnimi globinskimi valovi pri številnih bolnikih zmanjšalo kronične bolečine.

Dokazana učinkovitost udarnih globinskih valov (UGV)
Dobra alternativa injekciji ali kirurgiji: bodite ponovno brez bolečin!
Ali ste med tistimi številnimi bolniki, ki trpijo zaradi kroničnih bolečin in ste poizkušali že vse mogoče, da bi se jih znebili? Injekcije, zdravila, fizioterapija, relaksacijske metode… In ali se niso bolečine vedno kmalu povrnile, včasih celo v hujši obliki?

Kronične bolečine pogosto povzročajo vnetja in kalcinacije tetiv ali mehkih tkiv ob sklepih in mišični vozli, ki nastanejo zaradi pretirane napetosti, slabosti in skrajšanosti mišic ter napačnih obremenitev.

Ne razkošje ampak nujnost:
Zdravljenje z udarnimi globinskimi valovi je rezultat najnovejšega razvoja na področju protibolečinske terapije.

UGV drugače kot običajne terapevtske metode odpravljajo vzrok za bolečino v samem izvoru brez zdravil ali kirurškega posega. Izboljšanje nastopi že po nekaj terapijah.

Kako delujejo UGV?

Zdravnik mora s kliničnim pregledom, specialnimi testi, rentgenskim slikanjem in praviloma tudi z ultrazvočnim pregledom ugotoviti, katera struktura povzroča bolečino. Postaviti mora anatomsko diagnozo. Izključiti je potrebno morebitno preneseno bolečino (npr. iz notranjih organov). Udarne globinske valove s sondo usmerimo v področje bolečine. Zdravljenje z UGV je oblika neinvazivnega posega, praviloma brez anestezije.

Zdravljenje rame

Visoko energijski udarni globinski (akustični) valovi (extra-corporeal shock wave – ESW) razbijajo kalcinacije, uničujejo bolečinske receptorje in pospešujejo metabolizem, prekrvljenje in nastanek protibolečinskih snovi v tkivu.

Zdravljenje komolca

Koristnost terapije z UGV

• Koristnost terapije z UGV
  • Sodobna alternativa blokadam in kirurškemu posegu (artroskopiji)
  • Minimalna izguba časa (5-10 minut na terapijo), enkrat na teden
  • Akupunktura brez igel
  • Velika uspešnost zdravljenja po 2-4 terapijah
  • Zdravljenje vzroka in ne simptomov
  • Pri ugodnem zdravljenju se v nekaj dnevih bolečine zmanjšajo in vzpostavi se normalna gibljivost
  • Minimalni stranski učinki (oteklina, rdečina, bolečina) izginejo v nekaj dnevih
  • Bolniki lahko postanejo športno aktivni in pričnejo z delom že po nekaj dnevih brez bolečin

Zdravljenje z UGV je kontraindicirano pri hemofilikih, pri bolnikih, ki jemljejo antikoagulante (npr. Marivarin), pri trombozi, tumorjih, v nosečnosti, pri vnetju živcev (polinevropatiji), pri gnojnih vnetjih, pri otrocih in 6 tednov po hormonski blokadi.