Spoštovani gospod doktor, naš oče je star 85 let. Ima ledvično in sladkorno bolezen, dajemo mu tudi injekcije. Poleg tega ima slaba pljuča. Ima močne bolečine v križu, rentgenska slika je pokazala hudo obrabo. Bolečina mu seva tudi po nogi in ne more spati. Zanima me vaš nasvet, kaj naj, kajti skrbi nas, ker ima toliko drugih bolezni.
Voranc

Bolečina morda izvira iz hrbtenice Najprej je treba s kliničnim pregledom ugotoviti, ali bolečina sploh izvira iz hrbtenice. Degenerativne spremembe so pogoste, ne pomenijo pa avtomatično, da so tudi vzrok za težave. Treba bi bilo vedeti, ali je bolečina v mirovanju vezana na hojo, in podobno. Pomemben podatek je tudi, v kolikšnem času nastane. Vsekakor seveda obstaja možnost diagnostike z MRI ali CT, vendar je to bolj za iskanje drugih razlogov kot degenerativnih ali pa kot predoperativna informacija. Najverjetneje gre za spinalno stenozo in v tem primeru je seveda možna operativna terapija, v konkretnem primeru in upoštevajoč vse druge bolezni pa najverjetneje ni prva izbira. V takšnih primerih priporočamo simptomatsko terapijo: lahko protibolečinske obliže, lahko mu uredite ležišče tudi tako, da bo našel položaj, v katerem bodo bolečine minimalne. Včasih bolniki kar presedijo noč. Lokalno priporočam gretje in masažo ter vsaj osnovne laboratorijske preiskave krvi in urina, običajno svetujemo tudi navadno rentgensko slikanje za izključitev drugih bolezni, kot so vnetja in prenesene bolezni.

prof. dr. Vane Antolič, ortoped, višji svetnik