Stara sem 70 let. Imam močno ukrivljeno hrbtenico: kifoskoliotična deformacija torakalne hrbtenice z degenerativnimi spremembami cervikalne in torakalne hrbtenice.
Pred petimi leti sem bil ahospitalizirana v bolnišnici Valdoltra, a žal ne na oddelku, ki obravnava področje skolioze. Vsak dan sem se udeleževala parterne telovadbe, namenjene »hrbteničarjem«. Zdaj vsak dan telovadim pol ure.
Ali obstajajo posebne vaje za skoliozo oziroma ali naj bi se določenih gibov izogibala, drugi pa so priporočljivi?
Zvesta bralka

Za vas so zlasti priporočljive izometrične vaje, kjer se muskulatura napenja brez premikanja delov telesa. Priporočam vam, da jih izvajate leže, napenjate pa izmenoma hrbtne mišice, kolčne medenične mišice, trebušne mišice na spodnjih okončinah. Priporočljiva je tudi korekcija drže pred ogledalom s kontrolo napenjanja mišic. Izvajate lagko vaje s pokrčenjem v kolku, pri čemer naj peta drsi po podlagi. Izvajajte tudi relaksacijske vaje z dihalnimi vajami, pri izdihu naj se sprosti celotno telo. Priporočljiva sta hoja in plavanje, zlasti hrbtno plavanje. Odsvetujem vam vaje z upogibanjem hrbtenice (flektiranje), torej vaje s predklonom, odsvetujem tudi vaje z dolgo ročico, npr. dvigovanje iztegnjenih nog od podlage. Močno škodljive so tudi vaje, ko dvigujemo predmete od tal v rotiranem položaju hrbtenice. Dvigovati je treba s pokrčenimi koleni, hrbtenica pa ostane ravna. Navedel sem nekaj splošnih navodil, vsakega bolnika pa je treba diagnostično odbelati in ugotoviti, kje natančno sta klinični in anatomski problem. Vaje je mogoče izdelati tudi idividualno, priporočam vam nekaj srečanj s fizioterapevtom.

prof. dr. Vane Antolič, ortoped, višji svetnik